بیا تو .com

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات


آیا عشق نوعی بیماری است؟ راستی ، درمغز عاشقان چه می‌گذرد؟!

درمغز عاشقان چه می‌گذرد؟
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از زندگی مثبت ،  شور عشق (یا همان عشق رمانتیک) احساسی موقت، زودگذر و غیرقابل اعتماد است. شور عشق، یعنی همان احساساتی که اوایل آشنایی با یک نفر، ما را مشغول می‌کند و خواب و خوراکمان را می‌گیرد، مبنای درستی برای زندگی مشترک نیست؛
 

تبلیغات پیامکی
ادامه مطلب
نويسنده: فروزان تاريخ: پنج شنبه 5 آبان 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

بانوي خانه يا خدمتكار آقا !

بانوی خانه یا خدمتکار آقا!

 


خدمتکار آقا بودن یعنی خدمات دادن به همسر بدون برقرار کردن رابطه عاطفی با او، ولی بانوی خانه بودن یعنی اولویت را بر دلبری و معاشقه قرار دادن.
بانوی خانه باشید نه خدمتکار آقا

تبلیغات پیامکی
ادامه مطلب
نويسنده: فروزان تاريخ: پنج شنبه 5 آبان 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

بهانه هاي دعوا ويژه ي آقايان

بهانه های دعوا ویژه آقایان

 


اگر هر شبتان را به خاطر محبت و تفاهم در آرامش گذرانده اید و امشب هوس کرده اید با همسرتان دعوا کنید تا شبی متفاوت داشته باشید، از این راهها استفاده کنید. اینها موثرترین فرمولهایی هستند که آقایان با استفاده از آنها می توانند دعوا درست کنند .این راهکار ها را با اطمینان به کار گیرید و بدانید که دارای ضمانت هم هستند.

تبلیغات پیامکی
ادامه مطلب
نويسنده: فروزان تاريخ: شنبه 23 مهر 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

آنچه مردان بايد از زنان بدانند

آنچه مردان باید از زنان بدانند

 


همه ما باید برای رسیدن به پیروزی و موفقیت در زندگی مشترک از آغاز تا پایان یعنی از اولین روزهای شیرین نامزدی تا آخرین روز در کنار هم بودن به نکات ریز و درشتی توجه کنیم که شاید در حالت عادی برایمان مهم نباشند. در این مقاله برای شیرین کردن زندگی های آسمانی تان به برخی از این نکات در قالب توصیه به آقایان محترم اشاره می کنیم.

آنچه مردان باید از زنان بدانند

تبلیغات پیامکی
ادامه مطلب
نويسنده: فروزان تاريخ: شنبه 9 مهر 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

دردسرهاي يك نامزدي طولاني

دردسرهای یک نامزدی طولانی

 


بارها شنیده اید که دوران نامزدی و عقد، بهترین دوران یک ازدواج است اما اگر پای صحبت کسانی که این دوران را طولانی تر از دیگران تجربه کرده اند بنشینید، به احتمال زیاد می شنوید که کشدار شدن این مرحله از ازدواج، دردسرهای زیادی برایشان به وجود آورده است. اختلافات خانوادگی، از بین رفتن حرمت ها، سردی و بی تفاوتی و...

دردسرهای یک نامزدی طولانی

تبلیغات پیامکی
ادامه مطلب
نويسنده: فروزان تاريخ: شنبه 9 مهر 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

بهترين فاصله بين عقد و عروسي

بهترین فاصله بین عقد و عروسی

 


همسران جوان ممکن است به چند دلیل بخواهند بین عقد و عروسی شان فاصله باشد. با توجه به دلایل هر کدام از این افراد و البته شرایطی که در آن قرار دارند، فاصله زمانی بین عقد و عروسی آنها متفاوت است. در رابطه با هر کدام از این موارد، دکتر نورانی پور توضیحاتی داده اند.

بهترین فاصله بین عقد و عروسی

تبلیغات پیامکی
ادامه مطلب
نويسنده: فروزان تاريخ: شنبه 9 مهر 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

از زن ها چه مي دانيد ؟

از زن ها چه می دانید؟

 


یک بار دیگر به سوالی که در تیتر پرسیده شده نگاه کنید! خیلی ها می توانند به سرعت به این سوال پاسخ دهند: هیچ چیز! درست مثل همان تاکیدی است که آدم های معروف و نویسنده های مشهور روی ناشناخته بودن زن ها و پیچیده بودن آنها داشته اند! اگر شما در آستانه ازدواج هستید یا اگر به تازگی نامزد کرده اید می توانید با مروری به این مطلب، اطلاعات بیشتری از خواسته های همسر آینده تان به دست آورید.

تبلیغات پیامکی
ادامه مطلب
نويسنده: فروزان تاريخ: سه شنبه 8 شهريور 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

دردسرهاي ازدواج بدون اذن پدر

دردسرهای ازدواج بدون اذن پدر


ازدواج موقت بین دختر و پسر از نظر اسلامی مانند ازدواج دائم است ولی اسلام شناسان و مراجع تقلید از زمان کهن تا به حال درباره اینکه دختر بتواند بدون اذن ولی ازدواج نماید اختلاف نظر داشته اند و بسیاری از آنان به خاطر دوری از هرج و مرج و فساد اذن ولی را شرط عقد دانسته و می دانند .


تبلیغات پیامکی
ادامه مطلب
نويسنده: فروزان تاريخ: سه شنبه 1 شهريور 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

راهكار های تحت تاثیر قرار دادن اطرافیان::28مورد::

راه های بی نظیر برای تحت‌ تاثیر قرار دادن اطرافیان

تبلیغات پیامکی
ادامه مطلب
نويسنده: فروزان تاريخ: یک شنبه 26 تير 1390برچسب:راه های بی نظیر برای تحت‌ تاثیر قرار دادن اطرافیان, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

عشق بعد از ازدواج آغاز می شود یا قبل از آن؟
علاقه یا عشق بعد از ازدواج آغاز می شود یا قبل از آن؟

اول عاشق می شوند بعد فارغ.

اول مدام می گویند، "دوستت دارم" بعد اعتراف می کنند که هیچ عشقی در میان نبوده.

تبلیغات پیامکی
ادامه مطلب
نويسنده: فروزان تاريخ: سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

موانع عشق من و تو ...

وقتی سخن از روابط زوجین به میان می‌آید ، غالباً تصویری از تفاهم و سازگاری و یا اختلاف و ناسازگاری ارائه می‌گردد و بنابراین موضوع بحث، بررسی میزان سازگاری یا ناسازگاری زوجین و تحولات آن خواهد بود؛ اما .........

تبلیغات پیامکی
ادامه مطلب
نويسنده: فروزان تاريخ: سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

تیشه عشق را بشناسید

اساس

 

آرامش

 

خانواده به نوع ارتباط اعضای آن خصوصاً روابط بین زن و شوهر بستگی دارد، بنابراین آموزش راهکارهایی در جهت تقویت و اصلاح روابط بین آن دو از ضروریات زندگی و از لوازم تکامل خانواده به شمار می رود. شناخت عوامل مخدوش کننده ارتباط نیز نقش به سزایی در استحکام بخشی به امنیت و

 

آرامش

 

این رابطه دارد.

تبلیغات پیامکی
ادامه مطلب
نويسنده: فروزان تاريخ: سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:روانشناسی و زندگي » , موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

رهایی ازبیست رنج مشقت بار در زندگی

رهایی ازp style=

مطمئنا زندگی نباید با شما سازگار باشه بلکه این شما هستین که باید خودتون رو با زندگی وفق بدین؛ فقط به یک دلیل ساده، چون هر انتخاب تون در هر لحظه عامل تغییر و دگرگونی تون هست. اگر فکر می­کنید در حال دویدن در زندگیتون هستید، می­تونه نشون دهنده این باشه که شانس با شماست و از چیزی که نیستید و عذاب می­کشید، در حال فرارید. پس وقتش رسیده که زندگی تون رو اصلاح و بازسازی کنین.

تبلیغات پیامکی
ادامه مطلب
نويسنده: فروزان تاريخ: سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب: روانشناسی و زندگي » , موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

زنان زیبا ازنظر مردان و مردان جذاب از نظر زنان کدامند

زنان زیبا ازنظر مردان و مردان جذاب از نظر زنان کدامند

مردان به چه زنانی می‌گویند زیبا و زنان به چه مردانی می‌گویند جذاب؟

تبلیغات پیامکی
ادامه مطلب
نويسنده: فروزان تاريخ: سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:روانشناسی و زندگي » , موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

رقابت برای گفتن (( حقیقت ))

تأملی پیرامون رابطه تفکر اجتماعی و جامعه شناسی

در تعریف «تفکر اجتماعی» این پیش فرض را می توان در نظر گرفت که «تفکر اجتماعی» قرابت هایی با آن چه که به آن فرهنگ جامعه می گویند دارد، با این تفاوت که جنبه بیانی و گفتمانی در آن غالب است. می شود «تفکر اجتماعی» را با عباراتی چون «گفتمان مشروع» یا «گفتمان اجتماعی مشترک» نیز بیان کرد. بنابراین می توان گفت که «تفکر اجتماعی» در این تعریف، طیفی را در بر می گیرد که یک سر آن اعتقادات و کنش های فرهنگی و مذهبی و در سر دیگر آن فلسفه بافی و گفتمان متفکرانه خواص یا همان اندیشمندان اجتماعی است.

 با این تعریف از تفکر اجتماعی رابطه نظری میان تفکر اجتماعی و جامعه شناسی اینچنین قابل تبیین است که تفکر اجتماعی در عمل و برای عمل شکل می گیرد و گسترش می یابد و تا به سؤالاتی که زندگی اجتماعی عملاً مطرح می کند، پاسخ نداده است؛ تولید، حفظ و بازتولید نمی شود. در حالی که جامعه شناسی خود را کم و بیش (به طور خیلی نسبی ) از فوریت پاسخ به معضلات عملی و داده شده زندگی اجتماعی رها می کند و بر پایه آن ها مسائل خاص خود را مطرح می سازد.

 بر این اساس، تفکر اجتماعی و جامعه شناسی در رقابتی آشکار برای گفتن «حقیقت» در مورد واقعیت اجتماعی هستند.

 تفکیک تفکر اجتماعی به یک طیف که از عوام تا خواص را در بر می گیرد، به این معنا نیست که آن تفکر اجتماعی که در تمام سطوح جامعه سیال است را با تفکر اجتماعی منسجم و تئوریزه شده یکسان بپنداریم. اهمیت اولی مسلماً بیشتر از دومی است؛ زیرا با تار و پود و تمام کنش های اجتماعی گره خورده است. در حالی که دومی (تفکر اجتماعی منسجم و تئوریزه شده) قابل رویت و ضربه پذیر تر است و بیشتر در دسترس انتقادات جامعه شناسانه قرار دارد ولی اهمیت آن در رد یا قبول نظم موجود به نسبت کمتر است.

 از سوی دیگر، در هر دو مورد (تفکر اجتماعی و جامعه شناسی )، جامعه در مورد خود می اندیشد و می کوشد حقیقت خود را دریابد. با این وجود، آنچه که «گفتمان اجتماعی مشترک» یا «تفکر اجتماعی» به آن می رسد، اغلب «حقیقتی» کارآمد، عملی و محتوم است. این در حالی است که حقیقتی که جامعه شناسی چشم را به آن باز می کند، حقیقتی نسبی و آگاه به نسبیت خویش است.

 نکته دیگر این است که گفتمان اجتماعی مشترک یا «تفکر اجتماعی» (که مذهب می تواند در بعضی از جوامع بخش مهم آن باشد)، همان طور که صفات «اجتماعی» و «مشترک» تلقین می کنند، یکدست و همگون به نظر می آید. حال آن که جامعه شناسی به ما آموخته که آنچه اجتماعی است، اجتماعاً تفکیک شده و متضاد است. زیرا خود جامعه اصولاً نا برابر و در تضاد است.

 نظم اجتماعی با «تفکر اجتماعی» پیوندی تنگ و مستقیم دارد، چرا که معمولاً «تفکر اجتماعی» هر دوران نظم اجتماعی آن دوران (علی رغم اینکه عادلانه باشد یا نه) را طبیعی و عادی نمایش می دهد و اگر هم با این نظم درگیر شود، به ناله بیمار از درد می ماند که نشانی غریزی از درد است و نه بیان روشن و شناخت آن.

 اما جامعه شناسی ، بر عکس، پرده توهم «تفکر اجتماعی» را می درد و آنچه که پشت آن است را نشان می دهد، اینکه چگونه مفاهیم و مسائل «تفکر اجتماعی» محصولاتی تاریخی هستند و بازتاب متضاد و متفاوت تولید و حفظ و بازتولید یک نوع نظم اجتماعی نا برابر و متضاد می باشند.

 منافع متضادی که در جامعه وجود دارند از یک طرف در کنش های اجتماعی خود را به حالت عملی نشان می دهند و با باور ها و اعتقادات عوام عجین می شوند و از طرف دیگر، گفتمان های «متفکران اجتماعی» را که در آنها توان انتزاع بیشتری وجود دارد، صحنه نبرد خویش می کنند. در بیان این تضاد است که بخشی از تفکر اجتماعی مدون و منسجم می تواند از نظم موجود فاصله بگیرد و نقش گفتمان نظم شکن و انقلابی را بازی کند و بسیار اثرگذار نیز باشد، چون با سر دیگر طیف که باور ها و کنش های بخشی از عوام است، همخوانی ساختاری دارد و از این همخوانی مشروعیت می گیرد.

 تفکر اجتماعی، بر خلاف جامعه شناسی ، توان «خودنگری» را ندارد.

 و بالاخره می توان گفت که رویکرد جامعه شناسی به تفکر اجتماعی از یک سو رویکردی عمیقاً انتقادی و از سوی دیگر رویکردی تعلیمی (پداگوژیک) است.


 

 

روزنامه ایران / گرد آوری: گروه جامعه سایت تبیان زنجان

http://www.tebyan-zn.ir/society.html

تبلیغات پیامکی
نويسنده: فروزان تاريخ: سه شنبه 17 خرداد 1390برچسب:تفکر-اجتماعی , حقیقت , جامعه-شناسی , , موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to giyahanedarooyi.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com